fredag den 13. december 2019

Hjemmelavet æbletærte

Som lovet ville jeg opdatere på min hjemmelavet æbletærte, så her kommer den. Jeg synes det her er en af de nemmeste æbletærter, man overhovedet kan lave. Det kræver ikke mange ingredienser, og tager ikke lang tid at lave. Tærte er så nem at lave så det er bare at springe ud i det og nyde en lækker varm æbletærte med kold vanilje cremefraiche, bagefter.
Ingredienser:

æbletærte
- 200g hvedemel
- 150g sukker
- 150g smør
- 1 æg
- 2tsk bagepulver
- 1tsk vaniljesukker

toppen
- 4 æbler (jeg endte med at bruge 6 istedet for 4)
- 100g sukker
- 3 tsk kanel



Fremgangsmåde:

æbletærte: 
1. Start med at rør sukker og smør sammen i en stor skål, indtil det bliver luftigt.

2. Så tilsætter du æg og pisker yderligere. 

3. Tilsæt hvedemelen, vaniljesukker og bagepulveret. Bland det så godt sammen til en ensartet tærtedej.

4. Kom dejen i enten en smurt springform eller tærteform (tærteformen er min foretrukne). Fordel dejen jævnt ud. 

5. Forbag kagen nederst i ovnen på 180 graders varme (varmluft) i ca 10. min. 

6. Imens tærte er i ovnen forbedreder du sukker&kanel blandingen, samt både skræller og skære æblerne i skriver. 

7. Tag kagen ud af ovnen, læg æblerne i et fint mønster og drys sukker&kanel blandingen ovenpå æblerne.

8. Bag derefter æbletærten færdig i ovnen i ca. 35-40 min ved 180 graders varme. 

9. lad kagen køle af, server herefter med en vaniljesukker cremefraiche dip.  


Jeg håber at nogle vil kunne bruge denne nemme opskrift. Velbekomme :) - M 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar