onsdag den 16. august 2017

August = skolestart 

Hej piger. Længe siden. Men sagen er den, at jeg har haft brug for at få ro i hovedet, så meget som overhovedet fordi jeg er begyndt i skole igen. Jeg er begyndt på VUC i Skjern, for at få afsluttet min 9 klasse, og derefter min 10 klasse. Jeg har jo været igennem et forløb på noget der hedder Kompetence centeret i Skjern, for at kunne komme igennem min angst og selvværds problemer, og det er simpelthen endt ud i at jeg er begyndt i skole igen. Derfor har jeg haft brug for ro i hovedet da jeg har været meget nervøs og faktisk bange for at begynde i skole, selvom jeg også har været sindsygt spændt og har glædet mig helt vildt meget til endelig at komme igang igen, efter ikke at have lavet noget i næsten 4,5 år. Jeg er på et forløb for folk der ikke har fået afsluttet sin 9 klasse, er 2 sproget og skal have lært dansk eller folk der bare gerne vil være bedre til dansk og matematik. Jeg kan godt mærke jeg stadig er nervøs, men jeg er så glad for at være begyndt. Jeg føler mig allerede nogenlunde tilpas. Ingen af os i klassen snakker rigtig sammen, men ingen kender hinanden og vi er jo lige startet så mon ikke det ændre sig. Udover det så kan jeg godt mærke at jeg er lidt bagud rent fagligt, men det kan jeg fornemme alle da andre også nogenlunde er. Det gør også at jeg måske har det lidt nemmere med mig selv, da jeg nu ved at jeg ikke er den eneste der har det svært. Lige nu sidder jeg faktisk midt i dansk timen, og er blevet færdig med at skrive en præsentations stil. Lige nu glæder jeg mig faktisk lidt til at komme hjem igen, da jeg har lidt hovedpine. I morgen skal vi have lavet studie kort, ihh hvor jeg bare IKKE glæder mig :-D. Men efter i morgen er der heldigvis weekend. 


Udover skole starten, så går det ellers meget godt. Michael og jeg har lige været igennem en træls periode men alting er begyndt at gå bedre nu. Det hele startede med at vores vaskemaskine gik i stykker, så gik vores køleskab i stykker, så gik vores tørretumbler i stykker og så blev Michael fyret. Men så fik vi købt et nyt brugt køleskab, vores tørretumbler har åbenbart lavet sig selv og Michael er endelig blevet genansat. Så det hele er endelig begyndt at gå godt igen. Eller det troede vi. Indtil jeg i Mandags fik en opringning fra min mor om at hun var besvimet og var blevet hast indlagt på sygehuset. Hun har fået af vide at hendes nyre kun duer 50% og hendes hjerte er betændt pga nogle af de medicin piller som hun spiser. Så det er jo ikke så godt. Men nu er det på plads, og hun ved hvad hun skal gøre for at få det bedre. Så vi må håbe. Men som sagt, ellers så går det meget fint. Og jeg glæder mig til at komme ordenligt igang med skolen. 

- kys Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar